Az ugyanazon tárgyban beadott szolgálati panaszok elbírálását nem lehet megtagadni!
A Hszt nem tartalmaz olyan rendelkezést, mely alapján ugyanazon tárgyban nem lehet ismételten szolgálati panaszt benyújtani, így az újból benyújtott szolgálati panasz elbírálására intézkedni kell.
A fenti véleményezést 2010-ben kaptuk az akkori humánigazgatási szolgálatvezetőtől, melyet a napokban dr Pozsgai Zsolt r.dandártábornok úr is megerősített.
Az ORFK szolgálatvezetője úgy véli, hogy a munkáltató felelőssége, egyben a hivatásos szervezet sajátossága, hogy a szolgálati panaszok kezelése is egységes elvek alapján, az állomány tagjai jogainak maradéktalan tiszteletben tartásával történjen.
Így tehát a hivatásos állomány tagja – akár azonos tárgykörben – elévülési időn belül korlátozás nélkül nyújthat be szolgálati panaszt, kivéve amikor a Hszt 194. § (2) bekezdése a panasz benyújtására a munkáltatói intézkedéstől számított 15 napos határidőt szab.
Ismert ugyan a Vám- és Pénzügyőrség hivatásos állományú tagjának esetében hozott Kúriai döntés, melyben gyakorlatilag elfogadták a munkáltató azon eljárását, amikor nem határozott az ismételten benyújtott szolgálati panasz esetében, kimondva, hogy ebben az ügyben nem sérült a rendeltetésszerű joggyakorlás.
Ennek a döntésnek az általános alkalmazása ugyanakkor nem követhető, mert a Hszt 194. §. (3) bekezdése általános érvénnyel mondja ki, hogy a szolgálati panaszt el kell bírálni.
Ez a követelmény pedig minden egyes benyújtott szolgálati panaszra vonatkozik.
Bízunk benne, hogy minden megyei szerv vezetője szem előtt tartja az ORFK álláspontját és részükről is – a jövőben még inkább – egységes elvek alapján, felelősségteljesen, az állomány jogainak tiszteletben tartásával történik a szolgálati panaszok szabályszerű elbírálása.
TMRSZ