Közlemény

Örömmel tájékoztatjuk a Készenléti Rendőrség munkavállalóit, hogy – feltételezhetően – a korábbi TMRSZ kritikák hatására is,  a Készenléti Rendőrség szakmai vezetése a munkavállalók helyzetének nehezülését is tapasztalva az eredményes tárgyalások lezárásaképpen együttműködési megállapodást kötött a hazai vasúttársasággal. Az együttműködési megállapodásban foglaltak részben orvosolják az ORFK – MÁV közötti együttműködési megállapodásban foglalt szakmai hiányosságokat, de sajnos csupán a Készenléti Rendőrség állománya tekintetében.

 

 

A BRFK személyi állományának vidékről szolgálatba járó munkatársainak helyzetét ez az együttműködési megállapodás nem érinti, de remélhető, hogy a BRFK követni fogja a Készenléti Rendőrség példáját és saját személyi állománya érdekeit szem előtt tartva törekedni fog hasonló tartalmú együttműködési megállapodás megkötésére, különös tekintettel arra is, hogy a BRFK ezideig mindenfajta ellentételezés nélkül kénytelen felvállalni olyan szakmai kötelezettségeket a MÁV javára, amelyet az ORFK nagytudású tárgyalói az együttműködési megállapodásukban a BRFK terhére kötöttek.

Remélhetőleg a BRFK vezetése is részben orvosolni kívánja az ORFK felületes, és szakmaiatlan, a gyakorlati tapasztalatok teljes hiányáról tanúskodó együttműködési megállapodásában foglaltakat, a Készenléti Rendőrség példáját követve. Az már sajnálatos körülmény, hogy az ORFK információink szerint továbbra sem törekszik az együttműködési megállapodásban foglalt és a területi rendőri szervek leterheltségét jelentősen növelő szakmai vállalások felülvizsgálatára, annak ellenére, hogy a Készenléti Rendőrség által kötött együtmműködési megállapodás egyértelműen a TMRSZ korábban hangoztatott kritikájának megalapozottságát igazolja.

Bízunk abban, hogy az ORFK irodista-szemlélettel megkötött együttműködési megállapodásának hiányosságaitt a területi szakmai szempontok mentén az alsóbb szintű, a beosztottak iránt felelősséget érző rendőri vezetők újabb együttműködési megállapodások megkötésével kívánják korrigálni.

Szekszárd, 2009. június 18.

TMRSZ